- Dette arrangement har allerede funnet sted.
System thinking in Polarion
juni 29, 2021 @ 9:00 am - 10:00 am
Tirsdag 29. juni kl. 09:00 vil vi presentere Polarion fra en annen vinkel en det du vanligvis forbinder med løsningen.
I dette webinaret vil vi vise deg hvordan du etablerer en nedbrytnings-modell av systemet ditt uavhengig av om du arbeider med oljeplattformer, tog eller fly. Vi vil vise hvordan du kan administrere og navigere til relevant dokumentasjon for den komponenten eller enheten du er interessert i.
Løsningen benytter all funksjonalitet i Polarion og har lagt til en rekke funksjoner som gjør navigering i informasjon til en lek samtidig som all integritet, beskyttelse, sporbarhet og versjonshåndtering av informasjonen vedlikeholdes i systemet.
Til å presentere konseptet har vi fått med oss Tim Stroebele fra Siemens som har utviklet “System of systems” utvidelsen til Polarion.
Todd Wohling fra Intech vil demonstrere løsningen i Polarion.
“System of systems” utvidelse finner dere i Polarion extensions portal
Ta på deg tenkehetten og se om ikke dette er noe for nettopp din organisasjon!
Tid: 29. juni 2021, kl: 09:00
Varighet: En time
—oooOOOooo—
Fordeler og funksjoner i System of Systems utvidelsen i Polarion
Kort oppsummert
- Et system er representert med en type produkt/system Work Item.
- Alle spesifikasjonsdokumenter for et produkt/system er oppført og kan redigeres i det tilsvarende feltet i et Work Item.
- Når du oppretter en ny versjon av et system, bruker du “New version” knappen. Det vil opprette et nytt system Work Item og forgrene alle relevante spesifikasjonsdokumenter.
- I en ny versjon av et produkt/system kan du overskrive den opprinnelige, refererte informasjonen når du trenger å endre et systemkrav eller en systemtest i et spesifikasjonsdokument.
- Hvis et produkt / system består av delsystemer, kan du enkelt legge dem til delsystemseksjonen (sub-System) for et Work Item. Delsystemer er også representert i et produkt/system Work Item. Ethvert system kan være et delsystem til et annet system. Delsystemer legges til produktet/systemet i feltet Delsystemer (Sub Systems).
Grunnleggende funksjoner
- Administrer forskjellige systemversjoner og oppretthold konsistensen i alle relaterte spesifikasjonsdokumenter.
- Lag baselines med en historisk sporbarhetsrapport for et valgt system og tilhørende dokumenter.
- Opprett nye versjoner av et system og gjenbruk automatisk alle relaterte spesifikasjonsdokumenter.
- Administrer systemets problemer og endringsforespørsler.
- Administrer revisjoner og oppdateringer for et system.
- Arbeidsflyter for systemer, utgivelser, endringsforespørsler, mangler, systemkrav, systemtester og oppgaver.
Avanserte funksjoner
- Bygg et system av systemer og gjenbruk automatisk alle undersystemer og relaterte spesifikasjonsdokumenter.
- Gjenbruk et referansesystem som inneholder undersystemer for å starte nye prosjekter
- Gjenbruk undersystemer fra andre prosjekter.
- Se hvilke systemer som ble gjenbrukt og hva de ble gjenbrukt til.
- Se hvilke krav / tester / etc. som er en del av hvilken systemversjon.
- Se sporbarhetsrapporter for et system og dets undersystemer